zondag 13 juni 2010

Zomervakantie 2009 (deel 3)

Posted on 24/8/2009 at lexcoaster.blog2blog.nl

Ardennen

Na te zijn terug gekomen van Engeland, heb ik een weekje rust gehouden thuis. Daarna ben ik met vrienden voor een week naar de Ardennen gegaan. De Ardennen zijn werkelijk een prachtig gebied! Met glooiend platteland of hoge, beboste heuvels; werkelijk veel natuurschoon is er te vinden. Het gebied leent zich bij uitstek voor kanovaren en wandelingen, en dat hebben we dan ook gedaan. Altans, met een vlot ipv een kano. We zaten nabij Huy (Hoei), wat toch best een leuk stadje is. Het kent een leuke en erg gezellige binnenstad, een mooi kerkje vlak naast een rotspartij van een heuvel, en op die heuvel een 19e eeuws fort. Daar heeft ooit een kasteel gestaan, wat helaas de tand des tijds niet heeft doorstaan. Het fort staat er wel nog en dient nu als museum, voornamelijk over de periode tijdens de tweede wereldoorlog. Men kan er naar boven middels een kabelbaan, wat op zich nog een leuke ervaring is. Ook hebben we een boottochtje gehouden over de Maas die door de stad stroomt, om eeen perspectief te krijgen van de stad en de omgeving vanaf het water.

In De Ardennen ben ik toch best tot rust gekomen, en ik heb dan ook vooral van de natuur en het prachtige weer dat we hadden genoten. Ook hier wil ik nog eens heen in de toekomst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten