vrijdag 11 juni 2010

Obama the Flykiller

Posted on 21/6/2009 at lexcoaster.blog2blog.nl

Zie hier schokkend (!?) nieuws:

http://www.ad.nl/buitenland/3302841/Boosheid_om_vliegenjacht_Obama.html

Jup. Je leest het goed. Fuzz om de Amerikaanse president die een vlieg doodt. Het moet toch niet gekker worden.

Ik ben, net zoals zovelen, tegen dierenleed. Maar om nou te gaan bullcrappen omdat Barack een vlieg doodslaat, wat we allemaal wel eens doen, vind ik wel idioot ver gaan. Waarom gaan pietlutten om één vlieg, terwijl er miljoenen vliegen wereldwijd worden doodgeslagen? Omdat Obama het live op TV deed? Schijnbaar. De enige redenen om hier moeilijk over te gaan doen, altans die ik kan bedenken, is dat je een veganist bent die heel geschokt TV zat te kijken. Jaja, 'één zijn met de natuur' en shit, en ineens is de president van je keuze dat niet...

Óf, en dat is the most likely reason for this nonsens, het is hier de president who we're talking about. En dat is het dus waarschijnlijk. Het is the president of the United States of Amerika en die mag natuurlijk niets fout doen. Ook niet een vlieg doodslaan.

Schijnbaar zijn er mensen die het leven van een vlieg meer waarderen dan het leven van hun medemens, aangezien ze wel in staat zijn moord en brand te schreeuwen in dit geval, maar ach, wij mensen moorden elkaar ook elke dag uit. Dus waarom daar nou moeilijk over doen? Mensen die vechten voor wereldvrede zijn allang geen bijzonder nieuws meer. Een amerikaanse president die zich van een menselijke kant toont wel blijkbaar. Dit feit mag wat mij betreft onder het kopje 'entertainment', maar men kan het niet nalaten er serieus over te gaan doen. Alsof de verschillende brandhaarden in de wereld niet serieus genoeg zijn...

"Wat zou God nou van dit soort onzin denken?" vraag ik me soms af...
"Goh, enerverend volkje, die mensheid."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten