vrijdag 11 juni 2010

Evolutie Theorie of Schepping?

Posted on 3/2/2009 at lexcoaster.blog2blog.nl

Evolutie Theorie of Schepping? Oftewel, wat is voor jou waarheid: wetenschap of religie? (Christendom in dit geval). Ik quote Albert Einstein:'Wetenschap zonder religie is kreupel. Religie zonder wetenschap is blind.' Hier ben ik het roerend mee eens. Ik ben een spiritueel mens, en ik ben tegelijk van mening dat zowel religies als de wetenschap een monopoly op de waarheid denken te hebben. Dit kan nimmer zo zijn, gezien dat door de verscheidenheid van de mensen, en de complexiteit van het leven en het universum, er nooit één waarheid kan zijn. Daarvoor is de Universele Energie te divers.Wat dan 'mijn' waarheid is? Ik geloof dus in een levensenergie die de drijfveer van het leven is, Universele Energie (ook wel bekend als chi ). Dit is de kracht achter alles, dus ook het ontstaan van ons heelal. Religies refereren naar deze energie als God, en de wetenschap probeert enkel via verifieerbare feiten erachter te komen hoe dit proces tot staan is gekomen.

Vreemd dus eigenlijk dat wetenschap en religie zo tegenover elkaar staan, terwijl ze meer met elkaar gemeen hebben dan ze durven toegeven. Zowel wetenschappers en religieuzen reageren verbaasd als blijkt dat de grootste wetenschapper allertijden een religieus, of eerder spirituele, man was. Getuige de eerdergenoemde quote.

In zowel religie als wetenschap kan ik me niet volledig vinden, beide zijn eerder bezig elkaar te ontkrachten dan te proberen dichter bij de Universele Energie te komen en die te begrijpen. Daarom is het belangrijk een waarheid te zoeken die het dichtst bij jóu past. Ik heb die gevonden in de vorm van Spiritual Human Yoga.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten