zondag 13 juni 2010

18

Posted on 25/8/2009 at lexcoaster.blog2blog.nl

Zo... En vandaag (altans, inmiddels dus vorig jaar), de 25e van augustus, ben ik 18 geworden!

Volgens de wet dus volwassen. Volgens de wet altans..

Eidenlijk mag ik autorijden, alles drinken, de playboy lezen, mag ik allerlei clubs binnen, ben ik stemgerechtigd en mag ik zelfs trouwen. En dat alles, terwijl ik me niet eens heel anders voel dan gisteren, toen ik formeel gezien nog 17 was. Die 18 jaar zijn ook voorbij geschoten. Heb verschillende schoolstadia achter de rug, heb op karate gezeten, zit nog steeds op scouting, heb allerlei vakanties meegemaakt, heb zowieso al vanalles meegemaakt en ik ga nog gewoon vrolijk door.

Mijn (lichte vorm van) autisme is ook een redelijke uitdaging om mee om te gaan, zeker als je net als eenieder zelfstandig in de maatschappij wilt staan. Dat brengt uitdagingen met zich mee, die als ze eenmaal zijn overkomen, je toch een stuk prettiger in je vel laten voelen. Een verjaardag als dit is een goed moment om even stil te staan bij wat je al bereikt hebt, en vooral wat je nog wilt bereiken. Iets wat we met z'n allen, zo'n 6 miljard op deze planeet, eens in de zoveel tijd zouden moeten doen.

Ik doe het in ieder geval, en zoiets geeft toch best wel vertouwen om vooral door te gaan. Tot ver in de 80. :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten